ÁSZF

Általános szerződési feltételek (ÁSZF)

 1. Általános adatok

Szolgáltató: Kustár Medical Kft
Székhely: 2049 Diósd Duna u. 10.
Cégjegyzékszám: 13 09 126354
Adószám: 14644476-2-13
Postacím: 2049 Diósd Duna utca 10.
Telefonszám: +36 30 823 6616
E-mail cím: diosdilaborpont@gmail.com

A Szolgáltató úgy nyilatkozik, hogy a szolgáltatások nyújtásához szükséges szakmai, hatósági, működési engedélyekkel, tárgyi és személyi feltételekkel, a tevékenysége folytatásához kapcsolódóan szakmai felelősségbiztosítással rendelkezik, amely az érdekkörében eljárókra is kiterjed.

A Szolgáltató működési engedélyének adatai:
Működési engedély száma: XIV-R-033/02859/2013

Érvényesség ideje: 2025.03.31-től visszavonásig.

  1. Általános rendelkezések
  1. Jelen általános szerződési feltételek vonatkoznak a Kustár Medical Kft. (továbbiakban Szolgáltató) által a laboratóriumi vizsgálatokra tett és az egészségügyi szolgáltatást igénybe vevő személy (a továbbiakban: Páciens) által elfogadott ajánlatokra, valamint a Páciens és a Szolgáltató között létrejött valamennyi jogviszonyra.
  2. Az Általános Szerződési Feltételek [továbbiakban ÁSZF] a Páciens és a magán laboratóriumi szolgáltatás igénybevételére vonatkozó egyedi szerződés.
  3. A Páciens első megjelenésekor kerül sor a magán laboratóriumi szolgáltatás igénybevételét igazoló Laboratóriumi vizsgálati adatlap aláírására, amely egyben a Felek közötti szerződés hatályba lépésének ideje.
  4. A Páciens jogosult elállni a szerződéstől mindaddig, amíg a Páciens a magán laboratóriumi szolgáltatás első fázisát (vérvétel) nem vette igénybe.
  5. A hozzájáruló Laboratóriumi vizsgálati adatlap aláírásával az Páciens elismeri, hogy annak aláírását megelőzően a Szolgáltató lehetővé tett, hogy az ÁSZF-et teljeskörűen megismerhesse. A Laboratóriumi vizsgálati adatlap aláírásával a Páciens elismeri, hogy az ÁFSZ tartalmát elolvasta, megértette, tudomásul vette és az ÁFSZ-ben foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. 
  6. A Szolgáltató kijelenti, hogy az ÁFSZ módosításáról, illetve módosuló rendelkezéseiről hirdetményt tesz közzé. A Szolgáltató rögzíti, hogy a módosított rendelkezések, valamennyi Páciens számára irányadóak és kötelezőek. Amennyiben a Szolgáltató és az Páciens között létrejött Szerződés és egyéb megállapodás mást nem tartalmaz, a Felek a szerződést határozott – a Szerződés megkötésétől a Páciens által igénybe vett szolgáltatás Szolgáltató általi teljesítéséig – terjedő időre kötik. A Szerződés időtartama alatt a Páciens már nem mondhatja fel a Szerződést.
  7. A Páciens köteles minden újabb magán laboratóriumi szolgáltatás igénybevétele előtt megbizonyosodni az aznap hatályos ÁSZF rendelkezéseiről beleértve az esetlegesen módosult feltételekről.
  8. A Szolgáltató célkitűzése, hogy a szolgáltatásokat a lehető legmagasabb színvonalon nyújtsa, azonban a szolgáltatások – ideértve a szolgáltatások nyújtása során használt informatikai eszközök is – adott célra való alkalmasságáért és az ezek hiányából eredő közvetlen vagy közvetett károkért vagy egyéb jogkövetkezményekért a Szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal. A Szolgáltató nem felel továbbá a rajta kívül álló okkal [például technikai meghibásodással vagy kimaradással, információ- és/vagy adatvesztéssel] összefüggésben keletkezett hibákért és ezek következményeiért.
  9. A Szolgáltató szolgáltatásait a Páciens egyéni elhatározása, saját döntése alapján veszi igénybe. A Páciens a szolgáltatás igénybevételével tudomásul veszi, hogy minden egészségügyi szolgáltatásnak van kockázata, és mindazt a kockázatot, amelyért a Szolgáltató nem tehető felelőssé, a Páciensnek kell viselnie. A Páciens kifejezetten tudomásul veszi és elfogadja, hogy a szolgáltatások nyújtása során semmilyen felelősséget nem vállal az általa javasolt intézkedések, iránymutatások eredményességét illetően, így különösen nem felelős az Pácienseknek ezen intézkedésekkel, iránymutatásokkal, javaslatokkal kapcsolatos elvárásait illetően. A Szolgáltató rögzíti, hogy a szolgáltatások nyújtása során orvosi beavatkozásra, gyógyászati tevékenységre, gyógyításra nem kerül sor.
  10. A Felek rögzítik, hogy köztük a szerződés nem távollévők között jön létre, így a szerződésre a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet abban az esetben sem terjed ki, ha a szerződésnek nem egészségügyi szolgáltatás a tárgya, és a szerződésre nem terjed ki az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény sem, figyelemmel arra, hogy a szerződéses szolgáltatás nem információs társadalommal összefüggő szolgáltatás.
  11. AZ ÁSZF 2025.április 01. napján lép hatályba, és a fentiekben meghatározott alanyi és tárgyi körre nézve a jövőben kötelezően alkalmazandó.
  1. Laboratóriumi szolgáltatás
  1. A Szolgáltató által nyújtott és a Páciensek által igénybe vett szolgáltatás(ok) igénybevételének a feltételeit és a fent említett jogügyletekben a Felek lényeges jogait és kötelezettségeit a Felek által aláírt Laboratóriumi vizsgálati adatlap és az ÁSZF tartalmazza. Ezen jogügyletekben egyébiránt – ideértve az ÁSZF által nem vagy nem kellő részletességgel szabályozott kérdéseket is – a mindenkor hatályos magyar jogszabályi előírások, ezek közül is elsősorban (de nem kizárólagosan) az alábbiak tekintendők irányadónak: 
    • a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.),
    • az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény,
    • az egészségügyi tevékenység végzésének egyes kérdéseiről szóló 2003. évi LXXXIV. törvény
    • az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló 1997. évi XLVII. törvény
    • az egészségügyi szolgáltatás gyakorlásának általános feltételeiről, valamint a működési engedélyezési eljárásról szóló 96/2003. (VII.15.) Korm. rendelet
    • az egészségügyi szolgáltatások nyújtásához szükséges szakmai minimumfeltételekről szóló 60/2003. (X.20.) ESzCsM rendelet.
  2. A Szolgáltató jelen ÁSZF szerinti tevékenysége egyéb humán-egészségügyi ellátás (mintavételi hely). A Szolgáltató jelen tevékenységgel összefüggésben a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő (NEAK) nem szerződéses partnere. A Szolgáltató kifejezetten és kizárólag magán egészségügyi szolgáltatást nyújt, amelyhez társadalombiztosítási finanszírozás nem kapcsolódik. Fentiekre tekintettel a Páciensek a Szolgáltató szolgáltatásaival összefüggésben társadalombiztosítási támogatást semmilyen formában és mértékben nem jogosultak igénybe venni.
  3. A Páciens a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat szabad önrendelkezési joga, egyéni elhatározása alapján, illetve törvényes képviselője útján veszi igénybe.
  4. A Páciensek a Szolgáltató szolgáltatásait az alábbi módon vehetik igénybe:
    A Szolgáltató által megadott diosdilaborpont@gmail.com  e-mailre megküldött Laboratóriumi vizsgálati adatlap elküldésével vagy személyes adatainak és az igényelt szolgáltatás e-mailben történő megadásával. Hétfő 12.00-óráig e-mailben beérkezett kéréssel a következő keddi napon 6.30 és 7.30 közötti vérvételi lehetőség is igénybe vehető a Szolgáltató kapacitásainak függvényében, amelyről e-mailben értesítést kap. A Páciens e-mailben részletes tájékoztatást kap az igényelt szolgáltatásokról, a szolgáltatások igénybevételével kapcsolatos teendőiről, táplálkozási iránymutatással kapcsolatos általános információkról, a szolgáltatások részletes feltételeiről, így különösen arról, hogy a Páciensnek milyen dokumentumokat, adatokat és információkat kell a Szolgáltató rendelkezésére bocsátania.
  5. A Szolgáltató a vérvételt követően minden esetben vállalja a minták szakszerű szállítását a vele szerződésben álló Spydoclab Magánlaboratóriumba. A labordiagnosztikai vizsgálatok elvégzése és a leletek továbbítása a Spydoclab Magánlaboratórium feladata és kötelessége. Az elkészült laboratóriumi leletek minden esetben felkerülnek az EESZT-rendszerébe. A Páciens írásbeli kérésére a Spydoclab Magánlaboratórium az elkészült leleteket a Páciens személyes e-mail címére is továbbítja. 
  6. A Szolgáltató tájékoztatja a Pácienseket, hogy az egyes igénybe vehető szolgáltatások díját – eltérő rendelkezés hiányában- a Szolgáltató mindenkori díjtáblázata határozza meg, amely a Facebook oldalon és a szolgáltatások nyújtásának helyszínén megtekinthető.
  7. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások díját a Páciensek a Szolgáltató által kiállított számla alapján, a helyszínen készpénzben vagy a szolgáltatást követően 48 órán belül átutalással tudják kiegyenlíteni.
  8. A Szolgáltató fenntartja a jogot az általa nyújtott egészségügyi szolgáltatások díjának jövőbeni egyoldalú módosítására. Ezen módosítások alkalmával a hatályos díjtáblázat a Facebook oldalon és a szolgáltatások nyújtásának helyszínén közzétételre kerül.
  9. A Felek az egészségügyi szolgáltatás igénybevétele során együttműködésre kötelesek.
  10. A Szolgáltató ellenőrzési körén kívül eső minden olyan körülmény, mely a szerződéskötés időpontjában előre nem volt látható, és aminek az elkerülése, illetve elhárítása a Szolgáltató részéről nem volt elvárható, és negatívan befolyásolja a Szolgáltatási szerződés teljesülését, nem eredményez a Szolgáltató részéről szerződésszegést, és nem ad alapot kártérítési, illetve sérelemdíj benyújtására a Páciensnek.
  11. A Hozzájáruló nyilatkozat aláírásával a Páciens tudomásul veszi, hogy minden beavatkozásnak van egészségügyi kockázata, és mindazt a kockázatot, amelyért a Szolgáltató nem tehető felelőssé, a Páciens köteles viselni.
  1. Panaszok kezelése, jogérvényesítés
  2. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokkal összefüggésben esetlegesen felmerülő panaszokat a Páciensek az 1.  pontban feltüntetett elérhetőségeken [postacím, e-mail cím] jogosultak bejelenteni. A Páciens a szolgáltatásokkal kapcsolatos kifogásait az észleléstől számított lehető legrövidebb időn belül köteles a Szolgáltató felé bejelenteni.
    A panaszok késedelmes bejelentéséből fakadó jogkövetkezményekért a Pácienst terheli felelősség. A panaszokkal kapcsolatos jogok érvényesítésére a Páciens, valamint – amennyiben a Páciens az igényérvényesítésben akadályoztatva van – az általa erre írásban (legalább teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt okiratban) felhatalmazott személy jogosult. Az igényérvényesítésnek feltételét képezi, hogy a Páciens az általa igénybe vett szolgáltatásokról szóló számlát a Szolgáltató felé bemutassa. A Szolgáltató a Páciens által bejelentett panaszra lehetőség szerint rövid úton választ ad, indokolt esetben pedig a lehető legrövidebb időn belül megteszi a felmerült problémák elhárításához szükséges intézkedéseket. A bejelentett panaszokra a Szolgáltató 8 (nyolc) napon belül írásban is választ ad, amelyet a Páciens e-mail címére küld meg.
  3. A Szolgáltató tájékoztatja az Pácienseket arról is, hogy a panaszjog gyakorlása nem érinti a betegnek azon jogát, hogy a panasz kivizsgálása érdekében betegjogi képviselőt foglalkoztató szervhez és más szervekhez forduljon. A betegjogi képviselő ellátja a betegek Eütv.-ben és a betegjogi, ellátottjogi és gyermekjogi képviselőt foglalkoztató szervről szóló jogszabályban meghatározott jogainak védelmét és segíti őket e jogaik megismerésében és érvényesítésében. 

Területileg illetékes betegjogi képviselő:

Megléczné Ocsenás Mária 
Telefonszám:  +36 20 4899 658)
E-mail: maria.ocsenas@ijsz.bm.gov.hu

Felügyeleti szerv:

PMKH Érdi Járási Hivatal Járási Népegészségügyi Intézete, ÁNTSZ Budaörsi Kistérségi Népegészségügyi Intézete
Érd, Felső utca 39. Telefonszám: +36 23 354765 
E-mail cím: szhbatta@kmr.antsz.hu

  1. Adatvédelem, titoktartás
  1. A Szolgáltató az általa végzett tevékenységhez kapcsolódó adatkezelésekkel összefüggésben adatvédelmi eljárásrendet alakított ki.
  2. A Szolgáltató és a Páciens tudomásul veszik, hogy a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások igénybevétele során egymás tudomására hozott személyes és egyéb adatokat, információkat, tényeket és körülményeket bizalmasan kötelesek kezelni, és kötelezettséget vállalnak arra, hogy minden szükséges intézkedést megtesznek ezen információk megőrzése érdekében, azokat a másik fél előzetes írásbeli engedélye nélkül kizárólag akkor adják ki harmadik személy részére, ha erre jogszabály kötelez.
    A jelen pontban foglalt titoktartási kötelezettség korlátlan ideig áll fenn. A Felek felelősséggel tartoznak minden olyan kárért, amely az ÁSZF-ben foglalt titoktartási kötelezettségük megszegéséből származik.

 

Készült: 2025.06.09.

Érvényes módosításig, illetve visszavonásig.

 

Dokumentumok

Elérhetőség

Bejelentkezés / vizsgálati időpont

Scroll to Top